27 nov. 2013

Skolengelska

Nu har jag varit på Svensk mark i 157 dagar, inte att jag räknar dagarna eller något. Livet är för tillfället fantastiskt men tröttsamt, och en del krävande kursprov väntar de kommande månaderna.

Ett kursprov som jag däremot inte kommer behöva göra till våren är Engelska 6! Denna kurs har jag nämligen fått validerad efter många om och men, så nu slipper jag sitta och traggla oregelbundna engelska verb flera gånger i veckan, och kan använda tiden mer produktivt. En av mina tidigare språklärare var underbar och lade ned den extra tiden som krävdes för att jag skulle få kursarbetet godkänt i förväg, och för det är jag evigt tacksam. Valideringen gick bland annat ut på att jag skrev ett gammalt nationellt prov i kursen samt lämnade in en del uppsatser.

Jag tänkte faktiskt att engelskakursen skulle vara oerhört rolig och intressant efter mitt utbytesår, men det var inte riktigt fallet visade det sig. Arbetet var helt enkelt för enkelt och understimulerande, och jag satt mest i skolbänken och irriterade mina klasskamrater då uppgifterna var avklarade. Att läsa förenklade och förkortade stycken av Shakespeare kändes lite mesigt då man läst flera av författarens verk i full tidigare, om ni förstår vad jag menar.

Nästa engelska kurs, ENG 7 skall jag läsa till vårterminen tillsammans med treorna, eller läsa nästa årskurs. Vi får se vad som passar bäst med schemaläggningen. Superglad för hur det hela löste sig är jag i varje fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar