22 juni 2013

Packat och klart!

Nu är väskorna fyllda och står och väntar i rummet intill. Jag har sagt adjö till alla mina vänner, skrivit ut mina flygbiljetter och gett tillbaka mina husnycklar. Nu skall datorn åka ned i sitt fodral även den, och när jag starter upp den nästa gång är jag hemma i Sverige i mitt sovrum. Om mindre än 24 timmar står jag på svensk mark igen efter ett elva månader långt utbytesår i Skottland, och det är väl en av de sjukaste insikterna jag haft hitintills i mitt liv.

Vad kul det varit. Vad kul det ska bli. Förvirrad men lycklig står jag här vid min säng, och om ett par timmar bär det av till flygplatsen. Wow.


1 kommentar:

  1. Tyvärr om detta är en dålig översättning, men skylla Google ...

    Vi har precis sagt våra farväl till Petra och hennes familj på flygplatsen. En mycket känslomässig tid eftersom hon inte längre är en besökare, men en i familjen. Vi hoppas att vi kommer att hålla kontakten och denna blogg bedriver för att hålla oss informerade. Det blir lyft vara en del av Skottland som har sitt hjärta i Sverige.

    SvaraRadera