22 juni 2013

Sista dagarna

De här sista dagarna har försvunnit i ett ögonblick. Jag har haft besök från Sverige och agerat turistguide samtidigt som jag försökt packa ihop både det emotionella och faktiska bagaget inför min hemresa.

Imorgon är min sista dag i Skottland som utbytesstudent, och det är både läskigt och fantastiskt. Den stora förändringen som sker står jag däremot inte ensam i, utan jag har ett underbart stöd från både min skotska och svenska familj. Situationen var nog mer bekymmersam och orolig för någon vecka sedan, nu känner jag mig till ro med det hela och har uppnått någon form av utbytesnirvana.

Jag skall trycka ned det sista i mina väskor under morgondagen, och även fara på ett födelsedagsfirande hos en kompis. Det kommer kännas udda att säga farväl till mina kompisar, men tiden är mogen och det är okej. Ett par tårar kommer förmodligen leta sig fram ändå, är man en känslosam människa så är man.

Arkivbild från Pentland bergen, ett naturområde jag bott granne under min tid som utbytesstudent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar